×
Hurra!

Hurra!


I måndags for jag, min mor och min far till tågstationen för att hämta hem en syster och en kusin. Systern min hade blivit klar ergoterapeut, hipp hipp hurra, så vi tänkte ta och överraska henne lite.


Vi förberedde ett litet kalas i vår trogna och rostiga minibuss. Den kanske inte är så värst stor men oj vad mycket man får plats med om man så vill.


På bordet dukade vi med tårta och Pommac. De finaste glasen hade tagits med och en liten duk fick pryda bordet. Mamma hade dock tagit med en sked för lite, så en frivillig familjemedlem fick riva kanten av sin papperstallrik och använda den som sked.

I stället för en ros fick syster en stor blå blomma som hon länge önskat sej. Själv bidrog jag med ett hemlagat kort. Överraskningen lyckades finfint och det var nog den roligaste och knasigaste examensfest jag varit med om. Dessutom tror jag allihopa fick sig ett gott skratt.

... trevliga kusinen lämnade sedan hos oss hela veckan. Hon och jag for på roadtrip, åt en massa puffet och hade allmänt skojj. De va allt en häärlig vecka men också tröttsam. Det tar på krafterna att ha kul.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine