×
Tur

Tur


Igår ville jag hitta en fyrklöver så då gjorde jag det. De va ren tur, hehe. Jag var till villan* för första gången i år (första gången utan snö alltså) och det var underbart fint. Solen sken och det var rätt varmt fast klockan hade blivit tio på kvällen.


Som tur var hade jag med kameran med och det blev en hel del bilder, som alltid. Jag hoppade ut på en sten för att få en bild ur ett exotiskt perspektiv. I och för sej hoppade jag inte, utan jag steg ner i det ISKALLA vattnet och klev sedan upp igen på den lilla stenen ni ser på bilden. Med mycket möda och stort besvär fick jag ju den bild jag ville och det är huvudsaken.


På tal om fyrklövrar... jag hittade inte bara en utan en hel liten bukett av dem. Det kan gå så när man hittar en fyrklöver, den för en sådan otrolig tur med sig att du inte bara hittar en utan kanske fem, sex eller till och med nio stycken!

... det stämmer säkert delvis det jag nyss sade om tur, men det finns också en annan sanning. Wikipedia som så vackert beskriver det "en genetisk missbildning i ett klöverblad" förekommer ofta i flera än en klöver i samma tuva. Så om du hittar en fyrklöver leta vidare på samma ställe, du hittar högs antagligen fem till! Det sägs att det skall vara ovanligt att hitta en fyrklöver men jag hittar då alltid efter en stunds letande. Så ut och leta, och ge inte upp!

* villa= sommarstuga ifall du trodde något annat :)

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine