×
Karamell fritt

Karamell fritt


Min godisstrejk är över! Här kommer lite bakgrundsfakta:
När böjade goddisktrejken? - första januari tvåtusentretton
När slutade godisstrejken? - första april (obs inget skämt) tvåtusentretton

Mitt nyårslöfte var alltså att godisstrejka i tre månader och konstigt men sant så klarade jag uppdraget. Varför jag gav det löftet var för att se om jag kunde klara det, inte för att vara hälsosam eller liknande så som vettiga människor har som motiv. Nej, jag ville helt enkelt se om en godisgris som jag kunde klara sig utan choklad. Jag fick inte heller konsumera chips eller limsa. Dock misslyckades jag brutalt på lemonad fronten, även om jag är den minst coca-cola drickande människan på hela jorden. Måste ha blivit kortslutning någonstans. 

I efterhand inser jag att choklad inte är så gott som min fantasi påstod. Även om jag blev storkonsument av kakor när jag inte hade tillgång till godis, måste mitt socker begär ha minskat en del. Godis är inte längre lika gott. Nu börjar de tankarna i och för sig sina och jag börjar återgå till det normala. Men en sak är säker... jag vill nog snart att ha karamell-fritt igen.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine