×
adjö skolan

adjö skolan


Nu har visst sommarlovet kommit. Jag har gått ut skolan, fått en yrkesexamen och tagit adjö av klasskompisar (även om vi ses vid studentdimissionen nästa helg). "Vemodigt" är ordet många använt sig av och jag kan väl bara hålla med. Det är skönt med ledigt, samtidigt som det är sorgligt att allt ät över.


Skolan skänkte en röd ros åt varje utexaminerad varelse. Sedan kom mor och far med 10 gula rosor åt mej - gult som råkar va min favvofärg juh!


När skolavslutningen var över samlades några knoppar på en brygga i kvällssolen. Vi filosoferade, njöt och själv sprang jag efter en broiler-smörgås till min hungriga mage, en annan köpte filipinos. Vi blev några fler och for sedan vidare för att dansa kvällen lång... och inte att förglömma! Jag har nu tagit årets första dopp i det blå.


Tack allt och alla för tre fina år liksom. 


Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine