×
Husesyn

Husesyn

Goddag, och välkommen hem till mej! Idag tänkte jag att det var dags för en liten rundvandring i det lilla krympin jag nu kallar hem, för alla dem som inte har tid att komma in på en kaffekopp. Jag bor högt upp i ett gammalt men ytterst charmigt höghus. Med charmigt menar jag att vi har glasdörrar, pelare och spis i denna lilla tre:a. På första bilden ser du hallen, där man kommer in. Just nu är den väldigt smutsig, för alla skor drar in så fasligt mycket snö, sand och slask.

Om du från ytterdörren svänger höger, kommer man till köket. Det mysigaste om än mest opraktiska kök jag någonsin sett. Om du undrar varför jag gör sån extremt god mat varje dag nuförtiden beror det på att vår prickiga duk, den får all mat att se lyxig ut!

Om man bortser från att diskbänken är fasligt låg och att här finns gasugn som lätt bränner dina kanelbullar, så är ju det här köket otroligt underbart. Titta bara på kryddhyllan och glaslådorna! Dessutom finns det massa roliga skrymslen och vrår i köket. Det har förstås både sina för och nackdelar, jag hittar fortfarande inte alla köksredskap..

Om man sedan går ut ur köket, genom hallen, förbi två soffor och en spis och sedan genom ett tylldraperi kommer man till mitt lilla rum. Där möts man av ett stort fönster som ger in massor av ljus. Fönsterbrädet är brett och där kommer jag sitta och skriva dikter någon dag. Just idag hade jag inte hunnit bedda sängen men jag vill bara påpeka att i två veckors tid har jag bäddat den varje dag, så de så. Utsikten är, om man bortser från trafikrusningen, lika charmig som allt annat. Det går en lång rad med smala hus i olika färger så långt ögat kan nå. Jag är glad att inte mitt hus finns med i raden, för även om det är charmigt inuti är utsidan väldigt grå.

Vänder man sej hundraåttio grader kommer man till mitt lilla arbetsrum, så att säga. Rummet hade till en början ingen vägg, men min far byggde en utomordentlig vägg-hylla åt mej! Så nu har jag skrivbordet upp efter den och det hela blir en liten, mysig vrå där jag kan sitta och göra läxor, illustrera och hamna i youtubeträsket. Tycker själv jag fått det hela ganska hemtrevligt - i alla fall de dagar rummet hålls städat.

Så det var mitt hus de, men kom ihåg att detta var för de som bor extremt långt borta. Du har fortfarande ingen orsak att inte komma in på kaffe och ta en närmare titt!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine