×
Loppisfynd

Loppisfynd

Här om dagen for jag och en kompanjon på loppisjakt. Vi hoppade på en flygbuss, susade förbi många öde hållplatser innan vi steg av någonstans i Vanda. Där var det byggarbeten och tjafs så vi kunde inte gå som google maps, vilken vi litade på till 100% på, sa vi skulle gå. Så vi kämpade oss över motorvägar, under broar och förbi en korvfabrik tills vi sista slutligen hittade fram! För vi skulle till Lanttila denna dag, finlands största loppis.

Och det var allt tur vi kämpade oss hela vägen fram, för det första var det ett riktigt äventyr och för det andra kom jag hem med världens finaste bricka...

 
Blev även ny ägare till en klöver mönstrad kudde som missmatchar lite fint till min gigantiska lingondyna... 


Och förstås hittade jag ännu en tanttröja. Har blivit störtförälskad i tanttröjor utan att våga erkänna det. Men nu känner jag det är hög tid att låta dem komma ut ur garderoben, så att säga.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine