×
K.A.F.F.E

K.A.F.F.E


Har nyligen testat två, för min del nya, kaffesmaker - ett med smak av choklad-chili och ett med vanilj. "Choco chili" kaffet fick jag till födelsedagspresent och det hade en fin smak av choklad, dock saknade jag chili stinget. Utan mjölk kunde man ana en chili arom, men den var mycket vag. Paketet hade dock snygg design och kaffet doftade ljuvligt. Jag ger det fyra toasts av fem möjliga.

Vaniljkaffet å sin sida hade en len smak av vanilj, inga utstickande smakförnimmelser här heller. Helt klart en lite lyxigare upplevelse än vanligt bryggkaffe. Denna förpackning skulle jag också gärna låta stå fram och doften var bueno, så vaniljkaffet får även det fyra toasts av fem möjliga.

Veckans tips: om du är i Helsingfors denna helg - gå för allt i världen på kaffe festival! Jag skulle rusa dit på direkten om jag hade möjlighet, men ack inte denna gång.

Så de senaste dagarna har jag druckit fint kaffe och bläddrat i en annan födelsedagspresent. Den är väldigt inspirerande och alldeles inuti hittar man en liten "hand lettering how-to", helt underbar med tips och tricks för bokstavsillustrationer.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine