×
La Grave, Frankrike

La Grave, Frankrike

Jag har återvänt och återhämtat mej från Expedition Arcada. Jag kände mej riktigt nöjd att komma hem, även om 9 dagar bland bergstoppar och 20 plus grader inte var helt tokigt. Som alltid efter en lyckad resa har jag nu resfeber mer än någonsin och kan inte tänka på annat än att åka iväg igen. Här kommer en liten bildbomb för att smitta av mej lite, åk hit vettja!

Det här var vår utsikt från media tältet. Här satt vi och uppdaterade hemsidan med det lilla internet vi fick använda. Om det inte fungerade gjorde det inte så värst mycket, man kunde ju kika ut på vad som hände utanför eller gå på en liten upptäcktsfärd om man så hann.




Om man kom sej ut på en liten promenad höll man på att dö av de helt otroliga vyerna. Olala!  Man kunde inte riktigt få nog av de snötäckta bergstopparna, de gröna slätterna och turkosa sjöarna av smältvatten här och var.


En av höjdpunkterna, bokstavligt talat, var nog att klättra 300 meter upp på La Meije! Jag som annars är så höjdrädd glömde helt bort vad jag höll på med och bara klättrade på. Utsikten där uppifrån sedan var oslagbar.




Förövrigt sov jag 7 nätter i tält och tillbringade 8 hela dagar utomhus. När vi först kom till lägerområdet funderade jag på hur man skulle överleva utomhus såhär länge. Konstigt nog nu när allt är över är det en av de saker jag saknar mest - att vara ute dygnet runt utan internet. Det var så ostressande och skönt att leva i sin lilla Frankrike bubbla.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine