×
Boyfriend tag - old edition

Boyfriend tag - old edition

Okej, har fått dille på "boyfriend tag" och gjorde en version med mor och far. Två lustiga typer som har varit gifta i säkert 100 år vid det här laget och jag ville se hur svaren blir när man känt varandra så länge. En sak jag kom fram till var man gärna svarar på varandras frågor. 

Svaren var först skrivna på dialekt men jag tyckte det kunde bli för svårt att läsa, så jag förenklade en aning men inte helt - det hela blev en salig röra, varsågod!

1. Var möttes ni?
Far: Man kan sej på olika sätt förstås, men på en pizzeria som ha vari försvunni men komi tillbaks
Mor: Du säger ju fel. He va ju via volleyboll
Far: No vejt ja ju he no
Mor: Nää

2. Var hade ni er första dejt?
Mor: Nu kom din frågo
Far: Pizzerian
Mor: Där där
Far: På torge, bredvid Kappahl
Mor: Jåå

3. Var kysstes ni för första gången?
Mor: Hah, he minns int jag, minns du? Nä he minns du int.
Far: Kanske i stan tå jaa?
Mor: He kan ha vari i bilen, he va så länge sedan
Far: Hmm

4. Hon/han sitter framför TVn, vad tittar hon/han på?
Far: Ernst. Va sir jag på då?
Mor: På formel 1 eller så får han lov att se på he jag ser

5. Nämn en maträtt hon/han inte gillar
Far: Va heter dedäär.. leverlåda
Mor: Papp dör ju om an måst ät fil
Far: Jåå, jag blev ju tvångsmatad som liten
Mor: Men turkisk yoghurt går, fast de e samma sak

6. Ni ska gå ut och äta, vad beställer hon/han?
Jag: Ni e ju aldrig ut å äter
Far: Far hon ut å äter beställer hon en grillstek eller en special hamburgare
Mor: Men de e ju du som beställer he, de beställd du ju senast du va ut å åt från arbete..? Papp beställer i alla fall he som e billigast, va de än e. Finns e pizza tar han he.

7. Vilken skostorlek har hon/han?
Far: 38
Mor: Jåå
Far: Hadd du he?
Mor: Han har 42/43 beroende på. Men oftast 2 nummer för stora så fötterna ska rymmas
Far: Finns ofta 46 riktigt billigt

8. Vad är hennes/hans favoitmacka?
Mor: Hon menar smörgås
Far: Nå mamm tycker om limpa med na fiskrom
Mor: Jå, bergörom tycker ja om! Men vad tycker papp om bäst? Rågbröd med skinka å tomat sku ja våga påstå.

9. Vad är hennes/hans favoritmusik?
Mor: De vet han int
Far: Jåå.. de e ju
Mor: Nä du vet int he!
Far: Na lite schlager aktot – he som va på radio ikväll
Mor: Du behöver int sej dansband! Torkel Selin tycker han om.

10. Vilken är hennes/hans ögonfärg?
Mor: Nå han har nå blågrön
Far: Får man se on i ögonen? Har on blågrön?
Mor: Du ska ju sej vad jag har
Far: Blå... har jag röd?

11. Nämn något du brukar göra som hon/han inte tycker om?
Far: Koka mat
Mor: Jå, he blir bara makaronilåda
Far: Och då jag ska hjälpa till här inne
Mor: Ja då blir jag nervös. Han tycker int om då jag plockar bort för fort he han ha plocka fram

12. Utför hon/han någon sport?
Mor: HAHAHA
Far: Hon är en riktig benk-idrottare, alltså hon bruk se på tv. Förr i världen bruka hon promenera
Mor: Och så cyklar jag ju alla dagar till arbetet. Du cyklar ju alla dagar också, så där får du pluspoäng.*
Far: Romantiska långa promenader bruk dem sej i kontaktannonser
(*bör tilläggas att mor har 200m till jobbet och far 20km)

13. Vad kan hon/han göra i timtals?
Far: Sticka
Mor: Han kan sök sina verktyg

14. Hurudana filmer gillar hon/han?
Far: Na tokode, jaaa, lite gamlare filmer.
Mor: Jag tycker om roliga filmer. Papp har ju sett allt 10 varv, han tycker om allt.

15, Vem är hennes/hans kändiscrush?
Far: Jag vet nog he, en grupp... rolli rolli rolli
Mor: Bay city rollers. Kanski man tyckt om vikingarna på din tid, va?

16. Nämn några saker som gör henne/honom glad.
Far: Jaa, nå då hon får se på mej och leka med barnbarnen
Mor: Då han får kom in till färdig mat
Far: Vad svara jag, ett garnnystan?

17. Vilken är hennes/hans favoritfärg?
Mor: Nå de måst han nog veta
Far: Nå grön, he som du har på de
Mor: Nånää
Far: Blå
Mor: Jå. Papp tycker om brun och vinröd
Far: Jå, ja har en vinröd slips

18. Vad är hon/han besatt av?
Far: Nästan att stick
Mor: Choklad glömd du
Far: Du ha blivi dålig på choklad
Mor: Jag äter väl upp e förrän du kommer hem

19. Vad är hennes/hans favoritämnen i skolan?
Far: Någonting man läser, teckning å handarbejt
Mor: Gymppa å handarbejt
Far: Ja du hoppa ju 4 meter i ungdomen
Mor: Papp hadd svårt att skriva så de kuna int va de han tyckt om
Far: Nä de kuna ju systron

20. Beskriv henne/honom med tre ord.
Far: Glad, rund och god
Mor: Amper glömd du
Far: Vad var de jag sku svar på egentligen? Ah, glad å tålmodig och ett ord jag int kommer på. Huslig.
Mor: Han är tålamodig, lugn å snäll.

2 kommentarer

  1. Dagens! Stort tack för insikten i ett gammalt pars gemenskap. Det blev några skratt...

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine