×
Första skoldagen

Första skoldagen


Vaknade upp i morse med blandade känslor. Det känns helt ok att vara tillbaka i Helsingfors men så skall det väl inte vara? Väntar något lurt väntar bakom hörnet..? Men nu tar vi en dag i taget och första dagen har varit toppen. Inledde med en klassis, tråkig lektion och sedan lunch för att ta igen med klasskompisar. Synd bara att jag blivit förkyld och alldeles hes, så jag får helt enkelt välja mellan att låta som en kråka eller sitta tyst och hittills har jag valt det första alternativet. Hoppas rösten inte helt försvinner.

...

Kvällen får bli lugn, jag måste ändå läsa 400 sidor till en skoluppgift. Scrollar genom en pdf fullsatt med text. Tappar andan när jag läser och läser men aldrig når slutet. Får glädje tårar när det kommer två tomma sidor mellan varje kapitel och går från sid 90 till 92 på nolltid! Läser bloggar, skriver blogg, kammar håret, planerar livet – gör allt för att smita undan. Gör allt för att hålla motivationen uppe: Julia, när du läst kapitlet till slut får du gå och äta en apelsin, yey!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine