×
Helgen 2.0

Helgen 2.0

Helgen slutade ju inte på fredag, nej jag var i Åbo två dagar till. På lördag efter morgonkaffet gick kompis 1 och jag in till stan för att möta upp kompis 2 (jag rangordnar dem inte utan försöker bara skilja dem åt!). Hursomhaver gick vi alla tre för att äta en stor portion pasta på var.

Sedan fick kompis 2 vårdnaden om mej och vi tog ett varv via butiken. Hon köpte snitt blommor bara för att man kan och sedan packade vi korgen full med nachos, salsa och köttfärs.

För vi bestämde oss för att göra nacholasagne och ha det bra. Senare på kvällen smög vi ut på lite äventyr till stan igen. Jag hade aldrig varit på en åbåt så vi hoppade ombord på en, dansade lite galet på ett folktomt golv och avslutade sedan natten med hamburgare och franska.


Söndagen var trögstartad, ja det var nästan omöjligt att komma igång. Fast när vi väl hade fixat brunch - med bacon, ägg, morot och rosa bullar fick vi nya krafter. Vi begav oss ut på en söndags promenad. Först upp på ett litet berg för att kika på utsikten, sedan ner för att prassla i höstlöven. Därefter upp igen för en trappa där solen strålade alldeles underbart så man fick kisa och hoppas man hittade trappstegen.

Vi promenerade också förbi ett stort, rostigt klot och funderade vart vi hade hamnat. Kompis 2 sa att hon hade allt under kontroll och vi hittade snart ut till den kännetecknande å:n igen.

...

Mitt i allt började tiden ta slut, jag skulle hoppa på bussen igen så jag tackade Åbo, packade ihop mej och begav mej vidare i livet.

2 kommentarer

  1. Vad härligt det låter! Att köpa blommor bara för att man kan är ju typ bästa grejen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mhm, det borde man unna sej typ hela tiden!

      Radera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine