×
fredag-tisdag

fredag-tisdag

Vilken fin helg. Jag fick ha min kille på besök en lång-helg och jag spricker av hur glad han gör mej.

Idag var det dock det avskyvärda adjöet vid tågstation igen. Ett adjö kl 06.02 är inget bra sätt att börja dagen alls, men om man ändå skall försöka se något bra i saken kom jag mej upp väldigt tidigt. Jag var vaken före staden hade vaknat och väl hemma igen satte jag mej framför datorn och tog tag i måsten. Svarade på lite mejl och började fixa lite grafik. Klockan tio var alla måsten klara och då kan man liksom fixa världens frukost när en börjar först klockan tolv! En, av många bra saker, med min kille är att han älskar bröd. Under veckoslutet hann vi införskaffat typ två, tre olika bröd och allt blev inte uppätet. Därför kan jag nu ordna dunderfrukost med limpa, rostbröd eller kanske det där tunnbrödet, ahh!

Vad hände under heljen dårå? Jo, på lördagen kikade vi bland annat på fiskar.


Jag hade biljetter till Sealife, ett akvarium bakom Borgbacken. Till en början var det lite obekvämt att trängas med småbarn för att titta på sköldpaddor, färggranna maneter och små grodor, men man får visst vara 20+ och titta på fiskar också! Vi kikade länge och väl på hajar, sjöhästar, koraller, ålar och allt annat som kan tänkas leva i havet.

Mot kvällen vek vi in till Starbucks för jag skulle pröva pumpkin spice latte. Tyvärr fanns den inte mera på menyn så det fick bli pepparkaks-latte istället. Därefter gick vi på stan för att avsluta kvällen med middag på våran favorit restaurang. Efter det kunde man knappt gå hem pga. matkoma.

Söndagen bestod av chill eftersom vädret var uselt och måndagen bestod av tennis. Tennis? Jo, tennis. Fast det berättar jag mera om en ny gång.

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine