×
Podcast tips : Vegopodden

Podcast tips : Vegopodden




Jag tänkte ta och tipsa om lite podcast jag gillar att lyssna på - för finns det något bättre än att höra på andras funderingar när man möblerar om, promenerar eller mixar smoothie va? Nä trodde inte det. (okej undantagsfall det där med smoothien, är väl bäst att ha det tyst runtomkring sej just då)


Idag föreslår jag att du lyssnar till Vegopodden. Det är en rätt ny podcast utav Kitty Störby Jutbring och Mattias Kristiansson som i varje avsnitt äter sej genom en tre rätters måltid samtidigt som de berättar om upplevelsen, ger tips på recept samt råd om vego livet sådär allmänt.


Det är absolut en underhållande och kravlös podd, eftersom de genom "humor och utan pekpinnar hoppas vara en avslappnad, avdramatiserande och inbjudande röst till ett liv utan kött", som de själva beskriver. Jag känner mej mest inspirerad efter ett avsnitt och har massa nya mat idéer, så ger  tummen upp. Jag hittade till Vegopodden efter att ha läst tidningen Vego (mumsig tidning förresten, tips tips) och lyssnade på alla avsnitt dittills på en 7h åktur med buss. Kul och inspirerande podd som handlar om en viktig sak: mat. Avsnitten är riktigt lagom långa om du frågar mej, dvs. cirkus 20 minuter per podd.

Tidigare har jag tipsat om:
- Säker stil

2 kommentarer

  1. Det låter som en podd jag borde lyssna på! Ska genast kolla in den. Tack för tipset :)

    SvaraRadera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine