×
Julkort & etiketter

Julkort & etiketter



Någon värre julstress känner jag inte just nu, är såå glad att jag började med julklappar onödigt tidigt i år. Julklappsbiten är alltså under kontroll och jag är i full gång med att pynta klapparna. I år kör jag på brunt presentpapper + snöre. Gillar när det är rätt simpelt.


De flesta klappar kommer att få en enkel "God Jul" etikett. Jag fixade en snabb mall i illustrator med en snirklig och fin font. Sedan kopierade jag upp den så många gånger som det rymdes på ett A4. Jag printade ut etiketterna på ett lite tjockare och matt papper - typ akvarellpapper, gillar texturen på det.


I samma veva gjorde jag lite större julkort. Frostiga bilder som jag fixade lite mörkare, sedan satt jag samma snirkliga font mitt på.




Ett par julkort kanske jag postar iväg och ett får nog grannen. Resten pryder jag paket med, men det återkommer jag till en ny dag!

Inga kommentarer

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine