×
Måla om | Stjärnlampa

Måla om | Stjärnlampa

Här viner vinden och alla fönster skallrar tills man tror de skall gå i bitar. Jag hatar storm, är just det där vinade ljudet som jag inte tycker om.

Annars då - året har börjat på och jag har tagit tag i skoluppgifter igen. Jag har också hunnit gå på loppis och köpa ett och annat trams. Senaste fyndet var ändå stjärnlampan ovan. Den kanske är tänkt som en julprydnad, men efter lite färg kände jag att den får stå framme året om. Jag tror den är hemsnickrad, för så ser det ut när man vänder och vrider lite och det kunde vara riktigt kul att fixa ihop en från grunden. Till en början var den i trä men jag tog en liten skruvmejsel, delade den itu och började måla vitt. Nu står den på snedden i en hylla och lyser fint om kvällarna. Den går nog att hänga i fönstret också, om man känner för det.

Bästa tipset just nu är nog målarfärg. Titta vad du har hemma och måla om allt som är slitet eller i en fel färg. Alternativt fyndar man loppisskatter och fixar om. Har du målat om några fynd på senaste tiden?

8 kommentarer

  1. Superfin! Den kan ju absolut vara framme året runt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Ja visst kan den väl de :D

      Radera
  2. Den blev verkligen fin! Vilket strålande återbruk :) Tycker de där furustjärnorna är så oändligt trista i sin obehandlade form (eller, det funkar ju om en har ett gammalt hus på landet, men inte i vår lägenhet), men i vitt fick du den verkligen att poppa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja furu överlag är något jag helst inte vill ha i lägenheten :D men så enkelt att fixa med lite färg bara!

      Radera
  3. Åh vilken himla fin idé och resultatet är ju strålande! Måla om saker är verkligen ett lifehack för att förnya. Jag målade om mitt köksbord i somras och det gjorde en jäkla skillnad. Nu vill jag måla om alla väggar men jag får nog ta en i taget. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacktack! Jag har också ett eget målat köksbord, men nu efter 5 år borde det kanske få sej en omgång färg igen haha. Tänk ändå vad länge det varit i användning. Sedan vill jag också måla om några väggar här, men det är ett lite större projekt - du måste visa resultatet när du har målat dina!

      Radera
  4. Åh, vilken fin stjärna! Känns ju som en variant en kan göra själv. Superfin verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamenvisst, tror det kunde vara riktigt kul att knåpa ihop en egen! tack ska du ha

      Radera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine