×
Monthly Makers inspiration: kontrast

Monthly Makers inspiration: kontrast

Den 28:e närmar sej och småningom är det dags att börja lämna in ditt bidrag till Monthly Makers. Har du några ideér på vad du skall pyssla ihop ännu eller kanske du redan är klar? Kontrast kan ju tolkas på så många vis, man kan kombinera något krokigt och rakt, nytt och gammalt eller kanske hårt och mjukt. Nedan hittar du fler ideér kring temat och kolla in Monthly Makers Pinterest för ännu mer inspiration.



1. How to dye sprinkles

När jag hör ordet kontrast börjar jag rätt snart tänka på tjocka fonter som ger en skarp kontrast till bakgrunden. En ide kunde därför vara att skapa med text, fixa ihop en font av något du har hemma? Vore inte ett print utav strössel fint att hänga upp på väggen <3 det skulle i alla fall jag tycka om. Kika in "Studio DIY":S guide till hur du färgar ditt eget strössel och gör ett konstverk med en färgsprakande font på enfärgad bakgrund!
→ Bild: Studio Diy, Jeff Mindell

2. Triangle wall planter

Det vore rätt kul att snickra ihop något, inte sant? Jag skulle inte klara av något större projekt, men en liten, liten kaktus hylla borde väl vemsomhelst kunna fixa ihop! Triangel hyllan tycker jag utgör en tydlig kontrast mot den vita väggen, samtidigt som den taggiga kaktusen är en kontrast till hyllans räta linjer.
Bild: The Merrythought

3. Minimal mountain clock

En klocka formad som ett berg vill jag gärna ha hängandes ovanför mitt skrivbord, olala. Ett berg i trä/naturligt med kontrast till ett vitt, målat berg. Stilrent och så snyggt.
→  Bild: Say Yes

4. Wood burned bottle stoppers

Har du prövat löda i trä någon gång? Jag blev typ "tvungen" i högstadiet, men nu skulle jag mer än gärna testa igen bara jag hade alla verktyg som behövs. En idé är att bränna fina mönster som ovan, för hur coolt vore det inte att göra egna korkar. Man kan ju också löda annat eller bara ta inspiration från korkarnas mönster. Här tänker jag sedan att kontrastfärgerna vitt och svart uppstår (även om vitt i det här fallet är trä).
→  Bild: A Beautiful Mess



Vi som driver Monthly Makers 2017 är Alicia, Beatrice , Elsa, Emilia, Fredrika, Jessica, Johanna, Julia, Mikaela, Ruth , Stina  och Wilda. Mer av oss hittar du på Facebook, InstagramPinterest,   webben och i inspirationsgruppen We Are Monthly Makers. Inspireras, skapa och utvecklas med oss hela året!

2 kommentarer

  1. Kul inspirationsgrejer! Gillar ampeln supermycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den stilren och snygg <3

      Radera

Copyright © the GlassbergCREATED BY ThemeShine